Skip to content

SAYSKY

SAYSKY is ‘the new kid on the block’. Een jong merk, opgericht in 2013. De Deense oprichter van SAYSKY, Lars Pedersen, heeft een achtergrond in professioneel windsurfen waar de houding heel ‘laid-back’, casual en ongedwongen is. Of je nu op je surfboard, op het strand of in de bar zit: je ziet er hetzelfde uit en je gedraagt je hetzelfde. Windsurfen heeft een cult … the cult of cool & relax.

Surfboy starts running brand

In 2010 startte Lars met lopen en triatlon, maar hij vond geen sportkleding die overeenkwam met zijn persoonlijke stijl. Hij vond het materiaal van alle merken wel technisch en oerdegelijk, maar generiek en conformistisch in stijl. Het was allemaal ‘fast-looking’. Die snelle looks kwamen totaal niet overeen met hoe Lars zich wou voelen als loper: urban, street-credible en relax.

Lars Pedersen lanceerde SAYSKY in 2013 met de iconische loop-T-shirt ‘RUN CPH’ (run Copenhagen), een hommage aan zijn looporigines in Kopenhagen. Voor de shooting werden de modellen van straat geplukt. Het werd een instant hit.

High performance running wear with an urban, casual attitude

De kernwaarden van SAYSKY zijn terug te zien in hun stijl: Scandinavisch, grootstedelijk, minimalistisch met een voorliefde voor urban kleuren. Uitgedost in SAYSKY zie je er niet alleen goed en modebewust uit tijdens je run, “je bent meteen gepast gekleed voor je après-runbiertje of burger”, aldus SAYSKY.

In een markt die door grote merken gedomineerd wordt, slaagde SAYSKY erin zich een plek toe te eigenen. De kledij van SAYSKY is op en top technisch, maar SAYSKY wil dat hun lopers zichzelf niet al te serieus nemen. Het staat voor een relaxe mentaliteit. Daarmee druist SAYSKY in tegen de andere merken die uitsluitend streven op prestatie. Bij SAYSKY komt naast kwaliteit ook het pure plezier van het (samen)lopen in een stedelijke context aan bod.

Look up in the sky and be a star

‘Be Yourself. Be unique’: dat is de kerngedachte van SAYSKY. Met wat moed en doorzettingsvermogen is iedereen een ster.

‘The Magic Star’ is prominent aanwezig in de designs van SAYSKY. Vele effen kleuren met hier en daar een printje en uiteraard het SAYSKY-logo. Maar toch ook net anders, met mooie teksten als ‘Run or die’, ‘Be a star’,  ‘Everything earned’ en ‘Unbounded running comradery’. De collecties zijn geworteld in optimisme, moed en doorzettingsvermogen, en gemaakt met de grootste toewijding aan prestaties en urban culture. Geregeld lanceert SAYSKY ook collabs met Scandinavische modemerken zoals bv. met Mads Nørgaard.

Onze collecties omarmen ons DNA om anders te zijn, om Scandinavisch te zijn en om het maximale uit onszelf te halen. We designen premiumcollecties die ver verwijderd zijn van de vastgestelde conformiteit in het hardlopen.
Lars Pedersen, Founder SAYSKY

From Copenhagen to worldwide urban running brand

SAYSKY is diep geworteld in Kopenhagen, maar de focus lag al snel internationaal. De grootstedelijke houding van SAYSKY kon ook werken in andere grootsteden. SAYSKY speelde het slim. Zo werden Hamburg, Berlijn, Los Angelos, Tokio, Athene en andere hippe en casual steden het decor voor diverse SAYSKY-collectieshootings. SAYSKY werd hét stedelijk merk met de mooiste lookbooks. Met haar ‘urban, casual attitude’ en prachtige lookbooks zette SAYSKY al snel voet aan de grond in andere grootsteden in de wereld buiten Europa.

The Urban Running Crew Mentality

SAYSKY benadrukt meer het sociale element, moedigt het kameraadschap aan, het plezier hebben met vrienden door het lopen. Deze specifieke waarden vind je ook terug in veel van de urban runningcrews die in alle grote steden over de hele wereld beginnen op te duiken. Jonge stedelijke mensen die gewoon samenkomen uit liefde voor het hardlopen en samen fun beleven. Daarom gaat SAYSKY vaak in zee met Urban Running Crews, tot zelfs in Seoel.

De Tide Runners van Hamburg waren de eerste socialrunningploeg die met SAYSKY in zee ging. Nu werkt SAYSKY met  verschillende teams over heel de wereld, tot zelfs in Seoul. In Antwerpen ondersteunen Addict en Antwerp Running Crew de SAYSKY Sub Rosa-stratenrace.

Loop niets mis!

Schrijf je hier in voor de Addict Newsletter

Professionele loopanalyse

Iedereen kan lopen, maar niet iedereen loopt op de juiste schoen. Met een loopanalyse helpen wij je de beste keuze te maken.